Sunday, December 9, 2012

სასწავლო პროექტი


პროექტის სახელწოდება:  რა  არის  ისტორია?



პროექტის  მთავარი  იდეა: “შეხვედრა ისტორიასთან“, პასუხის  გაცემა  კითხვაზე, რისთვის  არის  საჭირო  ისტორიის  ცოდნა.

აქტუალობა: ისტორიული  კვლევის, ისტორიისადმი  სიყვარულის  გაღვივება.  

პროექტის მიზნები: 
1) მოგზაურობა   ისტორიოგრაფიაში; 
2) მონაცემთა ფართო  ბაზის  შექმნა  და გამოფენა  ელექტრონული  პრეზენტაციის, ალბომის   სახით.

მონაწილეთა ასაკი:15/16  წელი

ვადები: 5 დღე.

მოსალოდნელი შედეგი: მოსწავლეთა ინტერესის გაღვივება ისტორიის საგნის   მიმართ, კვლევის, სწორი ინტერპრეტირების  განვითარება.

რესურსები: სახელმძღვანელო,  კომპიუტერი, სასკოლო ბიბლიოთეკა, ფურცლები  ფანქრები.

პროექტის  მსვლელობა:

აქტივობა 1) თემის შერჩევა, კითხვების  ჩამოყალიბება.

აქტივობა 2) საპროექტო ჯგუფის ჩამოყალიბება.

აქტივობა 3) სამუშაო გეგმის  შედგენა.

აქტივობა 4) ლიდერის არჩევა.

აქტივობა 5) პროექტის ელექტრონული  პრეზენტაცია, ალბომის შექმნა.

აქტივობა 6) პროექტის შეფასება.

საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:

ისტორია

ისტ.X.3.  მოსწავლეს შეუძლია  მსჯელობა სხვადასხვა ეპოქაში ისტორიული აზრის განვითარების პროცესზე.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         იცნობს ისტორიული აზრის განვითარების ძირითად ეტაპებს;
·         განასხვავებს ისტორიული მწერლობის განვითარების ძირითად (ანტიკური, შუა საუკუნეების, რენესანსის. . . . )  ეტაპებს;

ისტ.X.7. მოსწავლეს  შეუძლია  ისტორიულ კვლევ დაგეგმა და ატარებ.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • დამოუკიდებლად ან მასწავლებლის დახმარებით ირჩევს საკვლევად მისთვის საინტერესო ისტორიულ საკითხს (მოსწავლის არჩევანი შეიძლება განაპირობოს ისტორიული ნაშრომის, ისტორიულ თემატიკაზე შექმნილი მხატვრული ლიტერატურის,  კინოფილმების, არქიტექტურული ძეგლების, სამუზეუმო ექსპოზიციების გაცნობამ ან რომელიმე თანამედროვე პოლიტიკური მოვლენით დაინტერესებამ);
  • მომავალი გამოკვლევის თემის დაკონკრეტების მიზნით არჩეულ ისტორიულ საკითხზე ეცნობა ერთ ან ორ ზოგადი ხასიათის სტატიას (მაგ.: სტატია ქართულ საბჭოთა ენციკლოპედიაში);
  • განსაზღვრავს, თუ რა ტიპის კვლევის ჩატარებას აპირებს - დაეყრდნობა მისი გამოკვლევა მხოლოდ მეორად წყაროებს, თუ მას დასჭირდება როგორც პირველადი, ასევე მეორადი წყაროების გამოყენება;
  • ადგენს "სამუშაო" ბიბლიოგრაფიას (მაგ.: ა) ენციკლოპედიის სტატიის ბოლოს მითითებული წიგნების მიხედვით; ბ) მასწავლებლის მიერ დასახელებული წიგნის სქოლიოებში ან გამოყენებულ ლიტერატურის სიაში მოიძიებს და შეარჩევს ორ ან სამ გამოკვლევას);
  • მოსწავლე ბიბლიოთეკაში კატალოგის საშუალებით მოიძიებს საჭირო ლიტერატურას და  განსაზღვრავს, გამოადგება თუ არა ესა თუ ის წიგნი ან სტატია მომავალი კვლევისათვის (მაგ.,  წიგნის შესავლის, წინასიტყვაობის, სარჩევის თავებისა და ქვეთავების   გაცნობის საშუალებით);
  • კვლევის ინტერესებიდან გამომდინარე, მასწავლებლის დახმარებით მოიძიებს, ეცნობა და აფასებს პირველად წყაროებს;
  • საჭიროების შემთხვევაში მოიძიებს და იყენებს ინფორმაციას ვიზუალური,  აუდიო/ვიდეო/კინო მასალისა და ინტერნეტ-რესურსის, ასევე ლიტერატურული წყაროების საშუალებით (ფოტოები, ნახატები, ფრესკები, არქიტექტურული ნაგებობები, რომანები, პოეტური და დრამატურგიული ნაწარმოებები, ფოლკლორული, პოპულარული თუ კლასიკური მუსიკა);
  • კვლევის პროცესში იყენებს სხვადასხვა ტიპის დიაგრამებს ისტორიული წყაროდან მოპოვებული ინფორმაციის განმარტებისა თუ ილუსტრაციის მიზნით;
  • კვლევის შედეგებს რეგულარულად აცნობს მასწავლებელს და ითვალისწინებს მის შენიშვნებს.

პროექტის ხელმძღვანელი: თინა ასათიანი

ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: asatianitina9@gmail.com

No comments:

Post a Comment